ŠKODA OCTAVIA voor het eerst verkrijgbaar als SPORTLINE

16. dubna 2021
  • Dynamische nieuwe variant met zwarte koetswerkelementen en sportief interieur
  • Breed gamma aan motoren, waaronder hybride en CNG-versie
  • DCC Dynamic Chassis Control en talrijke rijhulpsystemen beschikbaar

ŠKODA voegt nog meer modellen toe aan zijn uitgebreide OCTAVIA-gamma en biedt de vierde generatie voortaan aan in een nieuwe, dynamische SPORTLINE-versie. De variant zit tussen het uitrustingsniveau Style en de sportieve topversie OCTAVIA RS, en maakt indruk door zijn zwarte koetswerkelementen, een multifunctioneel driespaaks sportstuurwiel en sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteun en ThermoFlux-bekleding. De ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE hatchback en breakversie COMBI kunnen allebei worden besteld met het optionele DCC Dynamic Chassis Control en innovatieve rijhulpsystemen. Het brede gamma aan aandrijvingen omvat diesels, benzines, mildhybrides en plug-inhybrides, naast de OCTAVIA G-TEC, die wordt aangedreven door gecomprimeerd aardgas (CNG).

Het koetswerk van de nieuwe OCTAVIA-versie wordt bepaald door de zwarte elementen die al gekend zijn van de SPORTLINE-varianten van andere ŠKODA-modellen. De specifieke voorspoiler, het frame rond het ŠKODA-radiatorrooster en de ŠKODA-belettering op de kofferklep zijn allemaal zwartglanzend. Een decoratie-element in chroom op de even glanzend zwarte achterdiffusor voegt een visuele blikvanger toe. De hatchback heeft ook een zwarte kofferspoiler. De standaarduitrusting van de OCTAVIA SPORTLINE omvat lichtmetalen 17-duimsvelgen Pulsar met een gepolierde zwarte afwerking. Als optie verkrijgbaar: metaalglanszwarte 18-duimsvelgen Vega en, exclusief voor de SPORTLINE, de zwarte gepolierde lichtmetalen 19-duimsvelgen Taurus. De voorvleugels zijn gesierd met SPORTLINE-logo’s.

Breed gamma aan aandrijvingen met voorwielaandrijving en vierwielaandrijving

De ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE is verkrijgbaar met efficiënte benzine- en dieselmotoren en in een versie op aardgas (CNG), naast plug-inhybride en mildhybride technologie, en voor- of vierwielaandrijving. Het vermogen ligt tussen de 85 kW (115 pk) tot 150 kW (204 pk). De 1.5 TSI met 110 kW (150 pk) kan als optie worden besteld met een 7-traps DSG en mildhybride technologie, terwijl de 2.0 TSI met 140 kW (190 pk) standaard met DSG en vierwielaandrijving is uitgerust. De OCTAVIA iV SPORTLINE met plug-inhybride aandrijving ontwikkelt een vermogen van 150 kW (204 pk), terwijl de aardgasversie G-TEC (CNG) 96 kW (130 pk) ontwikkelt. De 2.0 TDI kan worden besteld met 85 kW (115 pk), 110 kW (150 pk) en 147 kW (200 pk). DSG en vierwielaandrijving zijn een optie op de middelste dieselmotor en standaard op de topdiesel. Het optionele DCC Dynamic Chassis Control voegt visuele flair toe en gepersonaliseerde rijeigenschappen. Hij biedt 15 standen, van comfortabel tot sportief, en past de instellingen van de schokdempers voortdurend aan. Optionele veiligheidselementen zijn de proactieve passagiersbescherming Crew Protect Assist met koprolfunctie, innovatieve rijhulpsystemen zoals Collision Avoidance Assist en Turn Assist en de nieuwe centrale airbag tussen de voorstoelen.

Interieur met sportstoelen en driespaaks sportstuur

Het interieur van de ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE is geïnspireerd op dat van het uitrustingsniveau Style en bestaat uit een stoffen afwerking van het instrumentenbord en decoratieve strips in Piano Black. De sportstoelen hebben geïntegreerde hoofdsteunen en zijn bekleed met het goed ademende materiaal ThermoFlux. Het multifunctionele sportstuurwiel heeft drie spaken en een SPORTLINE-logo, terwijl de decoratieve voorste deurdrempels nieuwe OCTAVIA-letters dragen. Verder maakt de nieuwe OCTAVIA-versie ook indruk door Simply Clever-elementen zoals de USB-C-poort op de binnenspiegel.