Toegankelijkheidsinformatie

Deze toegankelijkheidsinformatie is samengesteld door Škoda Auto a.s. (hierna "wij") in overeenstemming met Richtlijn (EU) 2019/882 van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2019 betreffende de toegankelijkheidseisen voor producten en diensten, en Wet nr. 424/2023 Coll. betreffende de toegankelijkheidseisen voor bepaalde producten en diensten, zoals gewijzigd (hierna "Wet Toegankelijkheidseisen").

We willen dat onze digitale diensten toegankelijk zijn voor een brede groep klanten, waaronder ook mensen met een beperking of andere functionele beperkingen. Daarom werken we onze diensten voortdurend bij om te voldoen aan de toegankelijkheidseisen volgens de huidige wetgeving, normen, technische specificaties en de recentste best practices.

Deze toegankelijkheidsinformatie geeft een algemeen overzicht van hoe onze diensten werken, beschrijft hoe we voldoen aan de toegankelijkheidseisen en bevat contactgegevens voor iedereen die vragen heeft over de toegankelijkheid van onze diensten. Deze informatie wordt verstrekt in overeenstemming met § 14 van de Wet Toegankelijkheidseisen.

A. Algemene beschrijving van de diensten

We zijn een dienstverlener in e-commerce in de zin van de Wet Toegankelijkheidseisen. Dit betekent dat ons bedrijf via onze website of mobiele applicaties een overeenkomst op afstand met jou kan sluiten zonder dat je fysiek aanwezig bent.

Deze informatie over toegankelijkheid is van toepassing op de volgende websites en mobiele applicaties en op de e-commercediensten die we via deze websites en mobiele applicaties aanbieden:

a) eshop.skoda-auto.cz

Het is een e-commercedienst die bestaat uit de exploitatie van een onlineshop waarmee gebruikers online goederen kunnen zoeken, browsen, selecteren en aankopen (Škoda Lifestyle en Originele Accessoires).

De dienst omvat functies zoals: productcatalogus (inclusief filteren en zoeken), gedetailleerde weergave van afzonderlijke items, goederen toevoegen aan het winkelmandje, online afsluiten van een koopovereenkomst (klikovereenkomst - de gebruiker sluit de overeenkomst af door actief te klikken op een knop zoals 'Bestellen' na het bekijken van de algemene voorwaarden), online betaling, communicatie met de klantendienst.

De dienst is toegankelijk via de webinterface op het bovenstaande adres en is geoptimaliseerd voor gebruik op computers en mobiele apparaten.

We gebruiken geen speciale apparatuur die nodig is om toegang te krijgen tot deze dienst. Gebruikers kunnen hun eigen toestel gebruiken (bv. computer, mobiele telefoon of tablet) om toegang te krijgen tot de dienst. Onze digitale interface is ontworpen om compatibel te zijn met standaard ondersteunende technologieën.

b) Škoda ID

Škoda ID is een digitaal gebruikersaccount waarmee individuele gebruikers toegang hebben tot onze online diensten. De dienst biedt een centrale login voor de digitale functies van het voertuig en voor de web- en mobiele applicatie MyŠkoda.

Met Škoda ID kunnen gebruikers hun persoonlijke profiel beheren, hun account koppelen aan een specifiek voertuig, bepaalde online voertuigfuncties activeren en gebruiken, toegang krijgen tot op afstand bedienbare functies van het voertuig (bv. airconditioning, vergrendeling), informatie over de voertuigstatus en rijstatistieken bekijken en abonnementen van diensten beheren.

De dienst wordt geleverd via een webinterface en een mobiele applicatie.

We gebruiken geen speciale apparatuur die nodig is om toegang te krijgen tot deze dienst. Gebruikers kunnen hun eigen toestel gebruiken (bv. computer, mobiele telefoon of tablet) om toegang te krijgen tot de dienst. Onze digitale interface is ontworpen om compatibel te zijn met standaard ondersteunende technologieën.

c) Škoda Connect

Škoda Connect is een suite van online diensten die je Škoda-auto verbindt met het internet en je smartphone en zo zorgt voor meer gemak, veiligheid en infotainment. Het biedt functies zoals realtime verkeersupdates, toegang tot de auto op afstand (bv. vergrendelen/ontgrendelen, parkeerpositie), hulp bij noodoproepen en proactieve onderhoudsherinneringen.

De dienst wordt aangeboden via een webinterface, een mobiele app en een infotainmentsysteem aan boord. Bij het gebruik van de apparaten die we leveren zorgen we ervoor dat hun fysieke bediening en software-interfaces voldoen aan de toegankelijkheidseisen en compatibel zijn met ondersteunende technologieën.

d) Mobiele toepassing MyŠkoda, Škoda Media Room

MyŠkoda is een digitale dienst en mobiele applicatie waarmee gebruikers toegang hebben tot voertuiginformatie en deze op afstand kunnen bedienen. Via de dienst kunnen gebruikers de technische staat van het voertuig controleren, routes plannen, het opladen beheren (bij een elektrische auto), geconnecteerde diensten gebruiken (bv. Powerpass) en de instellingen van het voertuig personaliseren.

Škoda Media Room is een mobiele informatieapplicatie die speciaal is ontworpen voor journalisten, media en het grote publiek dat geïnteresseerd is in wat er rondom ons merk gebeurt. Ze biedt toegang tot actuele persberichten, multimediamateriaal, podcasts en andere officiële informatie over onze producten, innovaties, resultaten en activiteiten.

We gebruiken geen speciale apparatuur die nodig is om toegang te krijgen tot deze dienst. Gebruikers kunnen hun eigen toestel gebruiken (bv. computer, mobiele telefoon of tablet) om toegang te krijgen tot de dienst. Onze digitale interface is ontworpen om compatibel te zijn met standaard ondersteunende technologieën.


B. Naleving van de toegankelijkheidseisen

Websites, inclusief gerelateerde online toepassingen en diensten die geleverd worden op mobiele apparaten, inclusief mobiele toepassingen, identificatiefuncties en methoden voor identificatie en elektronische handtekeningen, zijn waarneembaar, bruikbaar, begrijpelijk en stabiel.

De toegankelijkheidseisen zijn in overeenstemming met de geharmoniseerde norm EN 301 549 en de norm WCAG 2.1.

Gebruik voor een optimale weergave en optimale prestaties de volgende webbrowsers:

a) Voor websites:

  • Chrome 116.0 en hoger
  • Safari 16.0 en hoger
  • Edge 116 en hoger
  • Firefox 116 en hoger

b) Voor mobiele toepassingen:

  • Chrome voor Android
  • Safari voor iPhone

Gebruik voor een optimale weergave en optimale prestaties de volgende besturingssystemen:

  • Windows: 10 en hoger
  • Mac OS: Catalina en hoger
  • iOS: 16.1 en hoger
  • Android: 9.0 en hoger

De website en mobiele applicaties zijn niet toegankelijk in de zin van de wet wanneer wij geen diensten voor elektronische handel aanbieden, d.w.z. in die delen van de website en mobiele applicaties die geen deel uitmaken van het proces voor het sluiten van een overeenkomst op afstand met een consument (zoals puur informatieve delen van de website en mobiele applicaties).

Maar zelfs in deze delen van de website en mobiele applicaties streven we ernaar om ze toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijke groep klanten.

C. Ondersteunende diensten

Onze ondersteunende diensten bieden informatie over de toegankelijkheid van diensten en hun compatibiliteit met ondersteunende technologieën. De volgende ondersteunende diensten zijn ook beschikbaar voor personen met een beperking:

a) Infoline: +420 236 090 002
b) E-mail: infoline@skoda-auto.cz

D. Audioformaat

We bieden deze toegankelijkheidsinformatie ook aan in audioformaat. De audioversie van de toegankelijkheidsinformatie is beschikbaar via onze Infolijn.

E. Geldigheid

Deze informatie geldt vanaf 28. 6. 2025