In onze merkcampagne komt onze nieuwe strategie voor het eerst aan het licht. Het is de eerste keer dat we Škoda voorstellen als een reisgezel om de wereld te verkennen. Een onverschrokken partner die jou in je hele leven vergezelt, net als onze hoofdrolspeler. Een wereldwijde campagne zal ons belangrijkste communicatieplatform zijn om klanten over de hele wereld te bereiken, zowel in onze bestaande als opkomende markten.
Kilometers op een Škoda-teller zijn niet alleen een maatstaf voor de afgelegde afstand. Hij meet opgedane ervaringen, gegrepen kansen en gestilde nieuwsgierigheid. Hij meet gevoelens, waardevolle momenten en verhalen. Geleerde lessen en beantwoorde vragen. Hij meet het leven.
We willen dat mensen de wereld om hen heen verkennen.
Omarm hun nieuwsgierigheid.
Laat elke km het verschil maken.
Het is een oproep tot actie, gericht tot ons allemaal om te doen wat ons vanaf het begin drijft: het nieuwe en het betere verkennen. Deze instelling zullen we uitdrukken in alles wat we doen: in onze producten, met betrouwbare robuuste designs die duurzaamheid op het voorplan plaatsen; in onze communicatie, met krachtige verhalen over nieuwsgierigheid; in onze Simply Clever-features, met slimme nieuwe oplossingen; of in onze diensten die iedereen toegang geven om de wereld om hen heen te verkennen.
Door het leven van mensen makkelijker te maken, helpt Škoda je meer tijd te maken om de dingen in het leven te doen die er echt toe doen. En tijd vrij te maken om alleen, met je gezin of met vrienden de wereld te gaan verkennen tijdens grote of kleine avonturen.
Want hoe meer we verkennen, hoe slimmer we worden.
In ons bedrijf, dat al ruim 125 jaar bestaat, zijn we ons sterk bewust van de wereld waarin we leven. Een wereld waarin te veel keuze vaak leidt tot te veel verwarring. De enige uitweg hiervoor is om oplossingen aan te reiken die het leven gemakkelijker maken. Dat is de slimme manier. Maar die slimme manier is geen strikte handleiding. Het is een pad dat slimmere manieren onderzoekt om producten te maken, een bedrijf te runnen en nieuwe antwoorden te vinden op dezelfde oude vragen.
De merkwaarden van Škoda bepalen wie we zijn en welke richting we uitgaan. En ze beïnvloeden alles wat we doen, elke dag.
Mens zijn betekent erkennen dat we allemaal hetzelfde zijn omdat we allemaal zo verschillend zijn. Het betekent glimlachen naar onze geliefden en soms naar totale vreemden. Het betekent tegemoet komen aan de behoeften van mensen, nog voor ze een behoefte worden. Het is leven voor de grote momenten, en de kleine vieren.
De dingen eenvoudig houden is helemaal niet zo eenvoudig. Dus hoe doen we dit? We beginnen met weghalen van wat niet belangrijk is. Totdat alles wat overblijft, alles is wat echt telt. We creëren plaats voor alles en zetten alles op zijn plaats. Immers, hoe minder er is om je zorgen over te maken, hoe meer je hebt om voor te leven. Zo simpel is het.
Wij houden van verrassingen, net als jij. Verrast worden betekent dat je meer krijgt dan wat je verwachtte. Of wanneer iets moois tot iets nuttigs leidt. Of wanneer je een betere ervaring hebt zonder dat je er meer voor moet betalen. Verrassingen zijn niet alleen bedoeld als plotwendingen in een thriller. Ze zijn cruciaal voor die andere film, de film waar we dagelijks in meespelen. Het leven.
Voor een merk, zo ambitieus als Škoda, is de enige manier om de toekomst te voorspellen de toekomst uitvinden. We hebben een strategische roadmap uitgetekend die de veranderende behoeften van een veranderende wereld weergeeft. Elektrificatie en digitalisering staan centraal in Škoda’s Next Level-strategie waar elektrische voertuigen minstens de helft van het productportfolio uitmaken. Deze strategie schetst ook een gecombineerde vermindering van de CO2-niveaus, een verbeterde rentabiliteit en de drievoudige benadering Expand, Explore and Engage die volumes en merkbetrokkenheid wil stimuleren.