Buiten- en binnenafmetingen, bagageruimte.
De Škoda Enyaq Coupé staat voor compromisloze veiligheid. Naast de bovenstaande veiligheidssystemen zijn ook de volgende functies standaard of als optie verkrijgbaar:
› Isofix-en Top Tether-bevestigingspunten om kinderzitjes te bevestigen op de buitenste plaatsen van de tweede stoelenrij of op de voorste passagiersstoel.
› In tegenstelling tot een snelheidsregelaar, die een vaste snelheid aanhoudt, stelt de snelheidsbegrenzer de bestuurder in staat om zelf zijn snelheid te kiezen tot aan, maar niet hoger dan de ingestelde waarde.
› ABS voorkomt dat de wielen blokkeren bij noodstops of wanneer je remt op een gladde ondergrond.
› Door de remdruk te verhogen, helpt de remassistent HBA de bestuurder bij noodstops. Dat kan de remafstand gevoelig inkorten.
› EBD optimaliseert automatisch de remdruk en de globale rembalans en voorkomt dat de achterwielen blokkeren tijdens het remmen.
› RBC (Regenerative Braking Control) voorkomt dat de aangedreven wielen blokkeren wanneer de bestuurder vertraagt op een glad oppervlak.
› Het ASR-systeem helpt de bestuurder om soepel te vertrekken en te accelereren zonder dat de wielen doorslippen op een gladde ondergrond.
› EDL helpt de bestuurder bij acceleraties of het oprijden van hellingen met beperkte grip onder een van de aangedreven wielen.
› TSA treedt in werking wanneer de wagen is uitgerust met een originele trekhaak met een eigen regeleenheid. Het systeem grijpt in door een of meer wielen af te remmen en tegelijkertijd het koppel van de elektromotor te verminderen als dat nodig is. Zo helpt het TSA-systeem de wagen en de aanhangwagen te stabiliseren.
› XDS+ assisteert de bestuurder in scherpe bochten en zorgt ervoor dat de wagen zich neutraal gedraagt in snel genomen bochten. De elektronische sturing simuleert eigenlijk de aanwezigheid van een sperdifferentieel om de tractie en rijdynamiek te verbeteren in de bochten. De wagen gaat dus zelfverzekerder en natuurlijker dan ooit door de bochten.
› De bandenspanningscontrole TPM+ informeert de bestuurder op elk moment over de bandenspanning.
› De functie Autohold voorkomt onbedoelde bewegingen van de auto (ongeacht de helling van de weg) bij het stoppen of wegrijden, zonder dat het rempedaal hoeft te worden ingetrapt. De remmen worden automatisch gelost wanneer de bestuurder het gaspedaal intrapt. Bij de Autohold-functie werken de remmen op beide assen.
De elektrische motor op de achteras kan worden aangevuld met een tweede elektrische motor op de vooras. Dit maakt van de Enyaq Coupé een wagen met vierwielaandrijving.
De voorwielaandrijving wordt volledig automatisch in- en uitgeschakeld en de bestuurder kan het gedrag van de vierwielaandrijving tot op zekere hoogte beïnvloeden door de rijmodus te kiezen - Sport, Eco, Comfort, Normal, Individual of Traction.
De 4×4-aandrijving verbruikt maar een beetje meer energie dan de achterwielaandrijving. Dit bijkomende stroomverbruik kan voornamelijk worden toegeschreven aan het extra gewicht op het voertuig door de extra voormotor. Deze vierwielaandrijving is energie-efficiënter dan de conventionele regeling met een centraal tussenasdifferentieel en cardankoppeling.
Vierwielaandrijving is alleen beschikbaar bij de grootste (82 kWh) batterij.
Voor maximaal rijplezier kan de Enyaq Coupé worden uitgerust met Dynamic Chassis Control met Driving Mode Select. Daarmee biedt de auto verschillende rijmodi, die de stijfheid van de schokdempers samen met andere voertuiginstellingen beïnvloeden. De wagen omschakelen van een comfortabele, ontspannen stand naar een dynamische, sportieve stand is zo gemakkelijk als op een knop drukken.
De Dynamic Chassis Control controleert, evalueert en reageert voortdurend op het actuele rijgedrag (remmen, optrekken, draaien) en afhankelijk van de ingestelde modus past hij de dempingskarakteristieken voor elk wiel afzonderlijk en onafhankelijk aan.
Het sportonderstel is voorzien van een stijvere ophanging met veren, aangevuld met specifieke sportieve schokdempers die een buitengewoon reactievermogen en dynamische rijeigenschappen bieden. Het is 15 millimeter verlaagd ter hoogte van de vooras en 10 millimeter ter hoogte van de achteras.
Regeneratief remmen is een proces waarbij de kinetische energie van het voertuig wordt omgezet in elektriciteit die vervolgens wordt opgeslagen in de hoogspanningsbatterij. Het maakt dus efficiënt gebruik van energie en helpt het rijbereik van het elektrische voertuig te vergroten door de batterij onderweg gedeeltelijk op te laden.
Regeneratief remmen gebeurt in diverse rijsituaties en heeft verschillende modi die op elk moment kunnen worden gewijzigd. De intensiteit van de regeneratieve remkracht kan handmatig door de bestuurder worden ingesteld, of automatisch door de aandrijfeenheid van de auto.
Deze functie geeft de Enyaq Coupé een beter rijgedrag en meer wendbaarheid in bochten. De progressieve stuurinrichting verandert de verhouding afhankelijk van hoe ver het wiel gedraaid wordt.
De auto is standaard uitgerust met een bandenreparatieset of met banden die ontworpen zijn om beschadigde loopvlakken onmiddellijk af te dichten zonder spanningsverlies, voor 20"- en 21"-wielen.