De Superb Combi kan als eerste Škoda worden uitgerust met een dynamische chassiscontrole (Dynamic Chassis Control, DCC) met inschakelbare modus (Driving Mode Selection). DCC stelt de bestuurder in staat om het rijgedrag van de wagen af te stemmen op zijn of haar persoonlijke voorkeuren: Normal, Sport of Comfort – een soort onderstelafstelling 'à la carte'.
De airconditioning van de nieuwste generatie garandeert een optimale temperatuur aan boord van de Superb Combi. De bestuurder, voorpassagier en achterpassagiers passen de temperatuur van hun individuele zone aan en kunnen zo in alle comfort genieten van de rit.
De achterklep van de Škoda Superb Combi laat zich als optie elektrisch openen en sluiten met behulp van een toets aan de bestuurderszetel, een toets op de afstandsbediening of een toets op de achterklep. De auto kan worden uitgerust met een optioneel virtueel pedaal voor een handenvrije opening en sluiten van de achterklep.
Nadat u de motor hebt gestart, schakelt de lichtintensiteit automatisch over op de 'rijmodus'. De tien kleuren van de sfeerverlichting, waarvan de intensiteit kan worden ingesteld via het infotainmentsysteem, zorgen voor een discrete sfeerverlichting tijdens uw reis.
In termen van ruimte speelt de Škoda Superb Combi al sinds zijn marktlancering in een geheel eigen klasse. De 2.841 mm lange wielbasis en brede sporen tillen de interieur- en kofferruimte naar een merkelijk hoger niveau.
De bagageruimte van de Škoda Superb Combi staat met een ongeëvenaarde inhoud van 660 l borg voor een uitzonderlijke functionaliteit, een fantastische flexibiliteit en een vlotte toegang. Door de achterbank neer te klappen kan het koffervolume bovendien worden uitgebreid tot een nooit-geziene 1.950 liter.