Te volgen tips om uw voertuig in alle veiligheid te besturen.

De periode van stilstand is afgelopen. Welke check-up moet u uitvoeren? We raden u aan om eerst enkele controles uit te voeren alvorens u op de weg te begeven.

  1. Verzeker u ervan dat de batterij goed is opgeladen en aangesloten als u ze heeft verwijderd.
  2. Controleer de druk van uw banden.
  3. Controleer het oliepeil en alle vloeistoffen (koeling, ruitensproeiervloeistof, rem).
  4. Test de werking van het rempedaal en de koppeling alsook de handrem. U mag geen abnormale weerstand vaststellen.
  5. Start de motor en rij even het blokje om.
  6. Controleer de electronica op eventuele oranje of rode controlelampjes.

Indien u twijfelt, raden we aan de gebruikershandleiding van uw voertuig te raadplegen of contact op te nemen met uw officiële concessiehouder.

Maken van een afspraak

Als spoed- of veiligheidsdienst heb ik een technische interventie of mobiliteitsoplossing nodig.

Indien u tot een spoed- of veiligheidsdienst behoort: een groot aantal concessiehouders hebben een permanentie georganiseerd die specifiek en uitsluitend is voorbehouden voor artsen, verplegend personeel, brandweer, ziekenwagens, politie, civiele bescherming en het vervoer van geneesmiddelen.
Gelieve deze dienst strikt voor te behouden voor noodgevallen. Dank u. Contacteer uw concessiehouder om te kijken of deze dienst in werking is.

Ik moet op onderhoud of mijn voertuig laten herstellen. Wat kan ik doen?

Sinds 22/04/2020 is het opnieuw mogelijk een afspraak te maken voor het uitvoeren van volgende dringende werkzaamheden: herstellen remmen en koplampen, bandenwissel winter-zomer; hierbij dient rekening gehouden te worden met de “social distancing”. Voor de andere onderhouds- of herstellingswerkzaamheden blijft ons dealernetwerk gesloten, waarbij we een uitzondering maken voor klanten actief in de gezondheidszorg, spoeddiensten en thuishulp.
Om te weten te komen wanneer de onderhoudsdiensten weer beschikbaar zullen zijn bij uw concessiehouder, verzoeken wij u zijn website te raadplegen of rechtstreeks met hem contact op te nemen.

De onderhoudsdatum van mijn wagen is overschreden, is dat erg?

Een groot deel van ons netwerk van concessiehouders heeft zijn werkplaatsen en carrosserieën moeten sluiten. Momenteel kunt u uw voertuig dus niet meer laten onderhouden of herstellen.
Om te weten te komen wanneer de onderhoudsdiensten weer beschikbaar zullen zijn bij uw concessiehouder, verzoeken wij u zijn website te raadplegen of rechtstreeks met hem contact op te nemen.

Mijn wagen is defect en de constructeursgarantie verloopt binnenkort. Wat moet ik doen?

Wij verzoeken u per e-mail of per post een duidelijke omschrijving van het defect te sturen, met de eventueel gedisplayde foutmelding, de foto van de kilometerstand van uw voertuig en het chassisnummer; stuur dit naar uw concessiehouder en naar D'Ieteren (customercare@dieteren.be).

Ik heb een vervangwagen nodig, wie moet ik contacteren?

Indien u tot een spoed- of veiligheidsdienst behoort: een groot aantal concessiehouders hebben een permanentie georganiseerd die specifiek en uitsluitend voorbehouden is voor artsen, verplegend personeel, brandweer, ziekenwagens, politie, civiele bescherming of geneesmiddelenvervoer. Gelieve deze dienst strikt voor te behouden voor deze prioritaire groepen.

Is het nog steeds mogelijk een nieuwe afspraak in te plannen om de technische controle voor te bereiden?

Sinds einde april is het opnieuw mogelijk om een afspraak te maken voor een beperkt aantal inspectiediensten. We nodigen u uit om de officiële websites van elk gewest te raadplegen, zodat u weet welke diensten opnieuw beschikbaar zijn en welke categorieën wagens toegelaten. Andere nuttige informatie: de Waalse regering heeft beslist om de groene certificaten die verlopen zijn vanaf 1 maart 2020, met zes maanden te verlengen.

Ik moet mijn winterbanden nog laten vervangen.

Sinds 22/04/2020 is het opnieuw mogelijk een afspraak te maken voor het uitvoeren van volgende dringende werkzaamheden: herstellen remmen en koplampen, bandenwissel winter-zomer; hierbij dient rekening gehouden te worden met de “social distancing”. Voor de andere onderhouds- of herstellingswerkzaamheden blijft ons dealernetwerk gesloten, waarbij we een uitzondering maken voor klanten actief in de gezondheidszorg, spoeddiensten en thuishulp.
Om te weten te komen wanneer de onderhoudsdiensten weer beschikbaar zullen zijn bij uw concessiehouder, verzoeken wij u zijn website te raadplegen of rechtstreeks met hem contact op te nemen.