Maandag 11 september 2017
CONCEPT :
› De eerste volledig elektrisch aangedreven conceptcar in de geschiedenis van ŠKODA
› Ontwikkeld op basis van het modulaire platform voor elektrische auto’s van de Volkswagen Groep
› Inductief opladen mogelijk
KOETSWERKDESIGN:
› Knap vormgegeven motorkap, zacht aflopende daklijn benadrukt de coupéstijl
› Ontbreken van B-stijlen zorgt voor nog méér interieurruimte
› ‘Suicide doors’
› Neus werd nog verder uitgewerkt
› Voorkant met ledverlichtingsstrook over hele breedte van het voertuig
› Smalle, driehoekige koplampen met kristallijne look en Matrix-ledtechnologie
› Gesculpteerde achterkant, achterlichten met ledtechnologie
› Camera’s geven weer wat rond de wagen gebeurt, dus geen zijspiegels
INTERIEURDESIGN:
› De middentunnel werd voor- en achterin weggelaten, wat meer ruimte en interieurbreedte oplevert
› Aparte, schelpvormige draaizetels om comfortabel in en uit te stappen
› Diverse aanraakschermen zodat bestuurder en passagiers voor- en achterin vlot toegang hebben tot informatie en entertainment
› Phonebox in elk deur
AANDRIJFLIJNEN:
› Twee elektromotoren met een totaalvermogen van 225 kW (306 pk)
› Vierwielaandrijving
› Rijbereik tot 500 km
› Topsnelheid van 180 km/u
RIJBIJSTANDSSYSTEMEN EN ZELFSTANDIG RIJDEN:
› Traffic Jam Assist remt of versnelt autonoom
› Zelfstandig rijden op niveau 3 mogelijk
› Car Park Autopilot vindt vrije parkeerplaatsen
› Intelligent Parking – onthoudt en vindt favoriete parkeerplaatsen van de bestuurder
› Communiceert met andere weggebruikers, auto’s en infrastructuur
WEERGAVE EN BEDIENING:
› Gebarenherkenning, spraakbesturing
› Eye Tracking, Driver Alert voor detectie van vermoeidheid
ŠKODA CONNECT AND INFOTAINMENT:
› Capacitieve aanraakschermen in ŠKODA-glasdesign
› Inzittenden zijn ‘altijd online’ dankzij geïntegreerde wifihotspot en LTE-module