Customer Care

Wat moet een klant ondernemen bij aanschaf van een tweedehandsvoertuig waarvan de software nog niet werd geüpdatet ?

Contact opnemen met een concessiehouder Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, Audi, ŠKODA of SEAT.

Hoe zullen de klanten met een betrokken voertuig in eerste instantie gecontacteerd worden ?

De klanten kunnen in eerste instantie contact opnemen met een Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, Audi, ŠKODA of SEAT Service Partner.

Ik ben eigenaar van een betrokken voertuig en leef in de EU27. Ik heb beslist om de software update niet te laten uitvoeren. Word ik toegestaan om met mijn voertuig in Duitsland te rijden (b.v. tijdens het verlof)?

Ja.

Tot wie moet ik mij wenden, als mijn auto na een technische ingreep toch een probleem vertoont?

Betrokken klanten kunnen erop vertrouwen dat de technische maatregelen met succes worden geïmplementeerd en dus geen nadelige gevolgen zullen hebben op het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot, motorvermogen, het maximale koppel en de geluidsemissie. Dit was een belangrijke voorwaarde voor de goedkeuring van deze technische ingreep door de autoriteiten. Moest u toch een probleem opmerken, neem dan contact op met de volgende ŠKODA servicepartner of bel de dieselhotline op +32 (0)2 754 02 73

Krijg ik een bevestiging van de ŠKODA servicepartner nadat de technische ingreep is geïmplementeerd en wat moet ik doen als ik die ooit verlies?

Ja, u krijgt een bevestiging van de ŠKODA servicepartner wanneer de technische ingreep met succes is geïmplementeerd. Als u deze bevestiging verliest of niet hebt ontvangen, neemt u best contact op met uw ŠKODA servicepartner.

Ik ben de eigenaar van een getroffen voertuig en woon in een land waar de bevoegde autoriteiten de terugroeping niet hebben verplicht. Ik heb besloten om de technische ingreep niet te laten uitvoeren. Kan ik nog altijd reizen naar landen waar de technische maatregelen wel wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld Duitsland?)

Of u als eigenaar de technische ingreep laat uitvoeren in een getroffen voertuig of niet, beslist u als klant onafhankelijk. We merken wel op dat in de landen waar autoriteiten klanten verplichten tot terugroeping, ze mogelijk sancties kunnen opleggen als de technische maatregelen op een getroffen voertuig niet binnen een bepaalde periode geïmplementeerd worden. We gaan er wel vanuit dat u in landen met een verplichte terugroeping uw voertuig tijdelijk mag gebruiken (bijvoorbeeld tijdens een vakantie of tijdens een doortocht in een land).

STAAT UW VRAAG ER NIET BIJ?

Voor meer informatie en antwoorden kunt u onze FAQ raadplegen op de D'Ieteren Auto Customer Care website of de ŠKODA Diesel Hotline bellen op het nummer +32 (0)2 754 02 73 (maandag – vrijdag 8u00 – 18u00).