ŠKODA op recordkoers

ŠKODA op recordkoers: reeds een miljoen voertuigen afgeleverd in 2016
ŠKODA op recordkoers: reeds een miljoen voertuigen afgeleverd in 2016

ŠKODA op recordkoers: reeds een miljoen voertuigen afgeleverd in 2016

16. 12. 2016

Op 23 november rondde ŠKODA de kaap van de een miljoen geleverde voertuigen in 2016 en verkocht voor het derde jaar op rij meer dan een miljoen auto's.

  1. Groeitempo: ŠKODA leverde zijn een miljoenste wagen aan klanten tegen half november, ongeveer een maand vroeger dan vorig jaar
  2. Succesvol topmodel: verkoop van ŠKODA SUPERB met 85,2% gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar
  3. Sterke vooruitzichten dankzij de nieuwe ŠKODA KODIAQ en de grondig bijgewerkte ŠKODA OCTAVIA
  4. Toekomst: ‘Strategy 2025’ stippelt de koers uit die de onderneming in de toekomst wil varen en bakent activiteiten met een groot groeipotentieel af


Op 23 november rondde ŠKODA de kaap van de een miljoen geleverde voertuigen in 2016. ŠKODA bereikte die drempel ongeveer een maand vroeger dan in 2015 en verkocht voor het derde jaar op rij meer dan een miljoen auto's. Het topmodel ŠKODA SUPERB heeft in ruime mate bijgedragen tot dat succes. Sinds januari rolden al bijna 115.000 exemplaren van het vlaggenschip van de band, een stijging met 85,2% in vergelijking met vorig jaar. Met de lancering van de nieuwe grote SUV KODIAQ en de ingrijpend herwerkte Octavia belooft ŠKODA zijn uitstekende elan ook in 2017 aan te houden.

"Het huidige boekjaar toont aan dat ŠKODA op duurzame wijze nieuwe segmenten op de internationale markten kan aanboren met een modern modelgamma," aldus ŠKODA-CEO Bernhard Maier. Hij voegt eraan toe: "We zullen onze groei dus ook in 2017 aanhouden. De nieuwe ŠKODA KODIAQ zal daarbij een belangrijke rol spelen: het nieuwe model zal ons gamma in het groeiende SUV-segment gevoelig versterken."

De ŠKODA SUPERB getuigde in 2016 van een uitzonderlijke dynamiek: tussen januari en oktober vonden al bijna 115.000 exemplaren van het topmodel hun weg naar klanten over de hele wereld. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar komt dat overeen met een stijging met 85,2% (januari tot oktober 2015: 61.900 exemplaren). Ook de populaire kleine ŠKODA FABIA en de compacte ŠKODA RAPID laten positieve trends optekenen. De verkoop van deze modellen nam met 6,7% respectievelijk 7,0% toe over dezelfde periode.

 

Het kernmodel van het merk, de ŠKODA OCTAVIA, heeft in ruime mate bijgedragen tot het verwachte verkooprecord: ŠKODA leverde tussen januari en oktober 361.700 exemplaren van zijn bestseller. Het komende jaar staan er ingrijpende wijzigingen op het programma voor de ŠKODA OCTAVIA. Het succesmodel zal zijn uitstekende positie op de internationale markten nog verder versterken.

 

ŠKODA lanceert volgend jaar ook zijn eerste grote SUV. Met de ŠKODA KODIAQ lanceert het merk zich in het grootste en snelst groeiende SUV-segment van dit moment. Met dit nieuwe model zal het merk nieuwe klantengroepen kunnen aanboren. Er worden reeds bestellingen geplaatst voor de ŠKODA KODIAQ en de eerste exemplaren zullen in februari 2017 aan de klanten worden geleverd.

 

ŠKODA kijkt echter al verder dan de positieve verwachtingen voor 2017 en stippelt zijn koers uit om een duurzame groei te realiseren. Het actieplan wordt beschreven in 'Strategy 2025', waarmee de Tsjechische constructeur zich voorbereidt op de uitdagingen die de autosector te wachten staan. Belangrijke aspecten van die toekomststrategie zijn onder meer elektrische mobiliteit, de digitalisering van de onderneming, producten en productie en nieuwe mobiliteits- en connectiviteitsdiensten. ŠKODA wil in twee richtingen blijven groeien: in de eerste plaats wat de autoverkoop betreft en ten tweede door de groei uit te breiden naar nieuwe segmenten, zoals digitale mobiliteitsdiensten.

Recentste nieuwsberichten

Alle nieuwsberichten