ŠKODA KODIAQ SCOUT

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Robuuste allrounder krijgt nieuwe technologie
ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Robuuste allrounder krijgt nieuwe technologie

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Robuuste allrounder krijgt nieuwe technologie

21. 12. 2016

Robuuste allrounder krijgt nieuwe technologie

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Robuuste allrounder krijgt nieuwe technologie

Woensdag 21 december 2016

  • Vernieuwde ŠKODA OCTAVIA SCOUT met diverse innovaties in technologie en uitrusting
  • In totaal zijn drie motoren beschikbaar, van 110 kW (150 pk) tot 135 kW (184 pk); 2.0 TDI (110 kW) nu ook verkrijgbaar met vierwielaandrijving en DSG-versnellingsbak
  • Breed scala aan rijhulpsystemen in de ŠKODA OCTAVIA SCOUT bepaalt nieuwe maatstaven in zijn segment

De ingrijpende vernieuwing van de ŠKODA OCTAVIA-familie gaat door. Na de Berline, de Combi en de snelste modelvariant, de ŠKODA OCTAVIA RS, pakt nu ook het meest veelzijdige lid van de familie uit met diverse innovaties op het vlak van technologie en uitrusting. De vernieuwde ŠKODA OCTAVIA SCOUT gaat van start met drie mogelijke motorvarianten en de modernste vierwielaandrijvingstechnologie met een elektronisch gestuurde hydraulische meerschijvenkoppeling. Dankzij een 30 mm grotere bodemvrijheid ten opzichte van de ŠKODA OCTAVIA Combi is de compacte break voortaan ook geschikt voor gebruik tegen ruw terrein. Daarnaast maakt hij indruk met goede klimcapaciteiten, een hoog sleepvermogen en talloze ‘Simply Clever’-functies van ŠKODA.


Veelzijdig karakter

De robuuste allrounder maakt – zoals steeds – indruk met een opvallende offroadlook, een innovatieve vierwielaandrijving, optimale rijeigenschappen en een grotere veelzijdigheid, zowel op als naast de weg. De ingrijpend vernieuwde ŠKODA OCTAVIA SCOUT neemt de frontpartij over van de nieuwste ŠKODA OCTAVIA-generatie en onderstreept de familiegelijkenis met een prominentere motorkap, een breed radiatorrooster, extra koplampen met een kristallijne look en full-ledkoplampen met adaptieve verlichting (AFS). Ook de aangepaste mistlampen en achterlichten zijn voorzien van ledtechnologie. Zijn vrijgevochten karakter is herkenbaar aan de zilverkleurige bodembescherming voor- en achteraan. Bovendien maakt ook het Rough Road-pack deel uit van de standaarduitrusting, met een kunststof bescherming van het onderstel en de rem- en brandstofleidingen.


De ŠKODA OCTAVIA SCOUT maakt indruk met zijn voor het compacte segment bijzonder grote binnenruimte, zijn evenwichtige verhoudingen, zijn uitgesproken veelzijdigheid, zijn hoge mate van functionaliteit en zijn geweldige rijeigenschappen. Samen met de grotere bodemvrijheid zorgt de standaard vierwielaandrijving met elektronisch gestuurde hydraulische meerschijvenkoppeling voor nog meer rijplezier offroad. Bij het rijden op ruw terrein kan de bestuurder ook genieten van de voordelen van de hellingshoeken, die werden vergroot tot 16,6 graden vooraan en 14,5 graden achteraan.


Zowel de voor- als de achteras van de ŠKODA OCTAVIA SCOUT is standaard uitgerust met een elektronisch sperdifferentieel (EDL). Dankzij EDL kan de auto vlot vertrekken op zware ondergrond, door trekkracht over te brengen op zowel de voor- als de achteras.


Om veiliger en vlotter af te dalen op ruw terrein is de Offroad-functie beschikbaar voor de ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Wanneer deze functie is ingeschakeld, wordt de snelheid van het voertuig constant gehouden zonder dat de bestuurder hoeft in te grijpen. Het moderne motormanagement, dat de veiligheid verhoogt door automatisch af te remmen bij het afdalen, maakt het leven van de bestuurder gemakkelijker.


De ‘Simply Clever’-functies omvatten een verwarmbaar stuurwiel en zetels met de Thermo-Flux-functie, die de lucht- en vochtdoorlaatbaarheid van tijd tot tijd verhoogt en aanzienlijk meer rijcomfort verschaft in verschillende klimatologische omstandigheden. Nog maar eens een bewijs dat de ŠKODA OCTAVIA SCOUT een rasechte avonturier is. De koffer heeft een inhoud van 610 tot 1740 liter en is 1010 mm breed, zodat de auto ook perfect geschikt is om probleemloos grote ladingen te vervoeren. Zijn functionaliteit wordt vergroot door talloze opbergoplossingen in het interieur. Het sleepvermogen kan oplopen tot twee ton, afhankelijk van de motorversie.


Technologie en motoren

De ŠKODA OCTAVIA SCOUT is gebaseerd op de ŠKODA OCTAVIA Combi. De 2.0 TDI (110 kW) in combinatie met vierwielaandrijving en een DSG-zevenversnellingsbak is nieuw in het gamma.


De vernieuwde avonturier is vanaf de marktintroductie verkrijgbaar met in totaal drie verschillende viercilindermotoren:

1.8 TSI: 132 kW (180 pk), topsnelheid 216 km/u, 0 – 100 km/u in 7,8 seconden, gecombineerd verbruik 6,8 l/100 km, CO2 158 g/km

2.0 TDI: 110 kW (150 pk), topsnelheid 207 km/u, 0 – 100 km/u in 9,1 seconden, gecombineerd verbruik 5,0 l/100 km, CO2 130 g/km

2.0 TDI: 135 kW (184 pk), topsnelheid 219 km/u, 0 – 100 km/u in 7,8 seconden, gecombineerd verbruik 5,1 l/100 km, CO2 133 g/km.


Infotainment en ŠKODA Connect

De huidige ŠKODA OCTAVIA SCOUT is uitgerust met alle moderne infotainmentsystemen van de nieuwe ŠKODA-generatie. Alle capacitieve aanraakschermen zijn gemaakt van glas (behalve voor het standaard audiosysteem Swing). De topversie is het navigatiesysteem Columbus met een groot scherm van 9,2 duim en een LTE-module, waarmee de inzittenden kunnen beschikken over een wifihotspot. De automatische noodoproepfunctie ‘eCall’ is als optie verkrijgbaar. De mobiele onlinediensten van ŠKODA Connect vormen de ideale aanvulling voor het moderne infotainment. Zij bepalen nieuwe maatstaven in navigatie, informatie, entertainment en bijstand en kunnen zelfs geconfigureerd worden vanop de pc thuis.

Recentste nieuwsberichten

Alle nieuwsberichten