CIRQUE DU SOLEIL

Partnership met Cirque du Soleil
Partnership met Cirque du Soleil

Partnership met Cirque du Soleil

20. 7. 2017

Entertainment en auto's ontmoeten elkaar. ŠKODA breidt zijn marketingcommitment uit door een uitgebreid partnerschap aan te gaan met het wereldberoemde Cirque du Soleil.

Het Canadese live-entertainmentbedrijf is wereldwijd bekend om zijn fascinerende voorstellingen en bijzonder getalenteerde artiesten. Sinds de oprichting, iets meer dan 30 jaar geleden, hebben meer dan 180 miljoen toeschouwers genoten van de shows van Cirque du Soleil. Dit jaar trekt Cirque du Soleil de wereld rond met 10 verschillende reizende voorstellingen. Vele daarvan vinden plaats op belangrijke ŠKODA-markten in Europa. Daarnaast zal Cirque du Soleil later dit jaar ook in China toeren.

De marketingsamenwerking met het beroemde live-entertainmentbedrijf Cirque du Soleil opent tal van nieuwe opportuniteiten om miljoenen potentiële nieuwe ŠKODA-klanten te bereiken. Cirque du Soleil heeft een wereldwijde fanbase, met bijna 10 miljoen volgers op de sociale media en ruim 11 miljoen toeschouwers tijdens de voorstellingen per jaar. Het traditionele Tsjechische merk zal integraal deel uitmaken van de promoties voor Cirque du Soleil via outdoorreclame, drukwerk, tv-reclames en de aanwezigheid van Cirque du Soleil op het internet. Het partnership duurt tot 2021 en omvat ook grootschalige marketingcampagnes en exclusieve vip-evenementen, zoals backstagetours, "meet and greets" met de artiesten en promotie-opportuniteiten rond Las Vegas. De entertainmentspecialisten hebben in de voorbije 20 jaar vele voorstellingen gegeven in Las Vegas.

Met zijn shows voert Cirque du Soleil het publiek naar ongekende werelden vol verrassingen, met acrobatische kunsten, indrukwekkende choreografieën en fascinerende personages. Het Canadese entertainmentbedrijf ontwikkelt constant nieuwe voorstellingen vol innovatieve ideeën, die wereldwijd voor het voetlicht worden gebracht. Cirque du Soleil is een van de grootste en meest vooraanstaande live-entertainmentbedrijven ter wereld.

Ook de producten van ŠKODA worden gekenmerkt door het ethos 'Simply Clever' (simpelweg slim). De auto's van de Tsjechische fabrikant weten hun doelgroep keer op keer te inspireren – net als het "Zonnecircus". Daarnaast hebben beide ondernemingen hun passie voor precisiewerk en een zeer hoge kwaliteitsstandaard gemeen. Van het podiumontwerp tot de technische uitrustingen en de artistieke implementatie: de voorstellingen van Cirque du Soleil mikken op absolute perfectie. ŠKODA streeft in de productie van zijn auto's evenzeer naar het allerbeste.

ŠKODA en Cirque du Soleil hebben veel gemeen met hun respectievelijke oprichters. De mobiliteitspioniers Václav Laurin en Václav Klement uit Bohemen onderscheidden zichzelf door hun scherpe gevoel voor innovatie en onconventionele oplossingen. Daarmee veroverden ze keer op keer nieuw technologisch terrein. Van de oprichter van Cirque du Soleil, Guy Laliberté, kan hetzelfde worden gezegd. Van een groep van 20 straatartiesten in 1984 is Cirque du Soleil uitgegroeid tot een wereldwijde leider inzake live-entertainment die de circuskunsten opnieuw heeft uitgevonden. Vandaag heeft Cirque du Soleil meer dan 4.000 mensen uit bijna 50 landen in dienst, onder wie 1.300 artiesten.


ŠKODA is zeer actief als sponsor en marketingpartner. Traditioneel is ŠKODA betrokken bij meerdere sporten: ijshockey, wielrennen en motorsport vormen de hoofdpijlers van de sponsorstrategie van het traditionele bedrijf. Op zijn thuismarkt is ŠKODA de partner van een groot aantal belangrijke culturele evenementen. Het bedrijf is een van de grootste cultuurpromotors in Tsjechië. Het merk breidt zijn wereldwijde sponsorcommitment nu uit met een grootschalig partnership met Cirque du Soleil .

Recentste nieuwsberichten

Alle nieuwsberichten